De bezettingsgraad (in het klantcontactcenter occupancy genoemd) geeft weer hoe veel tijd de medewerker daadwerkelijk besteed aan de klant.
Het hebben van een KPI voor de bezettingsgraad is in die zin belangrijk omdat het waardevolle informatie geeft over de werkdruk of misschien het tekort aan werkdruk. De bezettingsgraad is gekoppeld aan de productiviteit van de medewerker en in augustus 2024 was in het nieuws dat dit sinds corona gestaag daalt in Nederland.
Sturen op de bezettingsgraad kan dus zowel de burn-out als de bore-out voorkomen. Wat kan een bore-out veroorzaken?
Wat kan je als werkgever doen om bore-out te voorkomen?
Personeelsplanning kan hier bij helpen, denk hierbij aan het inrichten van strategische personeelsplanning om het ontwikkelpotentieel te identificeren en benutten.
Strategische personeelsplanning geeft de sturingsmogelijkheden. Het laat de organisatie verder vooruit kijken en over afdelingen heen steeds opnieuw bepalen wat de wenselijke personele strategie is om hun ambitie en doelen te realiseren.
Zo zorgen we voor een snelverband, maar we zorgen ook voor duurzame oplossingen. Klik hierbove om meer te leren over de aanpak van de Werkverbeteraars van Spril.
Het in kaart brengen van werkdruk (of het ontbreken) is een doorlopend proces en vraagt om regelmatige evaluatie en aanpassingen. Het belangrijkste is om werkdruk niet als een geïsoleerd probleem te zien, maar als een factor die afhankelijk is van de gehele organisatiecontext.
Vul hieronder je gegevens in en binnen 1 werkdag neem ik contact met je op. Je kunt mij ook direct mailen of bellen.
Door te klikken op ‘Bericht verzenden’ ga je akkoord met onze privacy policy.
Spril
Microfoonstraat 5
1322 BN Almere [route]
Spril
Microfoonstraat 5
1322 BN Almere
Copyright © 2024 Spril - Made by TRGR