Inloggen

menu

De belofte van de chat: waarom chatten we nog niet massaal?

Geplaatst op: 4 oktober 2022
Geplaatst op: 4 oktober 2022
Geschreven door
Sebastian Althof
Categorie
Workforce Management
Leesduur
4 min leestijd
Deel dit artikel
Heb je vragen?

‘De chat’: blog 1

De belofte van chat was dat dit type contact in de plaats zou komen voor korte vragen en/of korte telefoongesprekken. Sterker nog, het zou vanuit een Customer Experience oogpunt een heel nuttig kanaal zijn om te hebben, mits goed ingezet. Er zijn bronnen die beweren dat maar liefst 83% van winkelend publiek soms enige vorm van ondersteuning zouden willen wanneer ze bezig zijn met een aankoop. Of dit percentage inderdaad zo hoog is, zal per doelgroep winkelend publiek en type aangeboden product wisselen. Het is niet lastig om voor te stellen dat een klant in een Retail omgeving eerder geneigd is om iets te kopen wanneer er deskundig advies en een stukje persoonlijke aandacht van een verkoper aan te pas komt. Bijvoorbeeld om de twijfel van de klant weg te nemen of om de klant nét over de streep te trekken. In het digitale landschap zien we ook steeds vaker dat wanneer je op internet in een aanvraag/webshop omgeving zit waar je gegevens moet invoeren er een chat functie wordt aangeboden.  

Toegang tot premium artikelen

Met een account heb je gratis toegang tot alle premium artikelen, downloads en meer. Maak in 2 minuten een account aan.

Voordelen:
  • Exclusieve content m.b.t. WFM en Personeelsplanning
  • Meer nieuws over Spril
  • Updates van onze Sprillïers
  • Toegang tot de alle whitepapers & downloads
  • Maandelijkse nieuwsbrief

Vergelijkbare artikelen

Toegang tot premium artikelen

Sluit venster

Login

Account maken

Ik zoek een interimmer

Sluit venster

Vul je gegevens in

Offerte aanvragen

Sluit venster

Uw gegevens