Inloggen

menu

Meerdaagse opleiding

Opleiding operationeel WFM

De opleiding Operationeel WFM is een opleiding waarbij de werkpraktijk van de (toekomstige) roosteraar of trafficmanager een centrale plaats inneemt. Daarbij is er voldoende aandacht voor de theoretische onderbouwing.

Direct inschrijven of meer informatie?
Opleidingsgids klantcontact
Direct inschrijven

Inhoud opleiding operationeel WFM

In de opleiding gaan we diep in op de vakinhoud die relevant is voor een Operationeel WFM-er: een optimale werkvoorraadverwerking door het efficiënt en effectief aansturen van de medewerkers van het klantcontactcenter.

Het minimaal aantal deelnemers voor de opleiding is vier

Onderwerpen:

• De basis van WFM, geschiedenis, heden en toekomst;
• Wat is Workforce Management?;
• De WFM-cyclus, processen en rollen;
• Positionering van WFM;
• Samenwerking met de operatie;
• KPI’s: definities en berekeningen.

Onderwerpen:

• Plaats en rol in de WFM-cyclus;
• Dekkingsdoelstellingen;
• Shrinkage;
• Inrichting WFM-systemen.

Onderwerpen:

• ARBO-wetgeving;
• Arbeidstijdenwet;
• Wachtrijtheorie en Erlang-C;
• Workload berekenen;
• Capaciteit berekenen.

Onderwerpen:

• Plaats en rol in de WFM-cyclus;
• KPI’s, definities, berekeningen en beïnvloedingsinstrumenten;
• Adherence & The power of one;
• Samenwerking met de operatie;
• Real-time monitoring.

Onderwerpen:

• Hand- en logboek;
• Relevant rapporteren;
• Handvaten voor analyse.

Operationele Leergang WFM 2024-1
Dag 1 09/01/2024
Dag 2 23/01/2024
Dag 3 06/02/2024
Dag 4 05/03/2024
Dag 5 19/03/2024
Operationele Leergang WFM 2024-2
Dag 1 04/04/2024
Dag 2 18/04/2024
Dag 3 08/05/2024
Dag 4 23/05/2024
Dag 5 06/06/2024
Operationele Leergang WFM 2024-3
Dag 1 03/09/2024
Dag 2 17/09/2024
Dag 3 01/10/2024
Dag 4 15/10/2024
Dag 5 12/11/2024
Prijzen
€ 2.649,- ex BTW (21%)
Datum en locatie
Startdata 2024: 09-01| 04-04| 03-09 *zie Opleidingsdagen 2024

Microfoonstraat 5 – 1322 BN – Almere

Wat kun je na deze opleiding?

  • Bepalen welke strategie je kunt inzetten bij trafficmanagement om de KPI’s te behalen;
  • Relevante aspecten uit de Arbowetgeving en arbeidstijdenwet toepassen;
  • Regie nemen op het eigen professionele functioneren.

 

Wat weet je na deze opleiding?

  • Hoe je een rooster- en trafficproces uitvoert, beoordeelt en optimaliseert;
  • Hoe je relevante rapportages en analyses kunt maken;
  • Hoe je een positieve bijdrage kan leveren op de drie pijlers van  Workforce Management: kosten, klant en medewerker.

De docenten zijn allen expert in het vakgebied Workforce Management. Zij kennen en beheersen alle elementen van de WFM-cyclus en hebben hier praktische invulling aan gegeven gedurende hun loopbaan. Ook hebben ze ruime ervaring in het geven van trainingen en het opleiden en coachen van medewerkers.

Toegang tot premium artikelen

Sluit venster

Login

Account maken

Ik zoek een interimmer

Sluit venster

Vul je gegevens in

Offerte aanvragen

Sluit venster

Uw gegevens