Forecasting omvat statistische en taxerende interpretaties van historische gegevens om het toekomstige werkpakket te voorspellen. Het werkpakket bestaat uit de componenten contactvolume en afhandeltijden, die later in het capaciteitsmanagementdeel worden aangevuld met doelstellingen zoals het gewenste Service Level en natuurlijk shrinkagecomponenten. Dit proces, mits goed ingericht, zorgt voor voorspelbaarheid binnen het Klantcontactcenter. Met onze unieke workshop gaan we samen met jou een forecastmodel maken.
Na afloop van de workshop ontvangen alle deelnemers een certificaat van deelname en een evaluatie waarin de ervaringen en uitkomsten vermeld staan.
Microfoonstraat 5 – 1322 BN – Almere
Ben je enthousiast over het mooiste vakgebied en wil je leren hoe je een forecastmodel kunt maken. Geef je dan nu op voor deze unieke interactieve workshop. We gaan samen een forecastmodel maken die jij als basis kunt gebruiken om verder door te ontwikkelen tot jouw eigen forecastmodel en in jouw eigen organisatie kunt gebruiken.
We zijn voorstander van kleine groepen en hebben daarom de groepsgrootte gemaximaliseerd op 6 personen. Op deze manier kunnen we iedere cursist de aandacht geven die hij/zij nodig heeft en erop toezien dat het maximale uit de workshop wordt gehaald.
Hoe komen we tot een accurate forecast?
Stap 1:
De input van de Forecast is sterk bepalend voor de kwaliteit van de Forecast. Het is daarom van belang dat we de realisatiecijfers filteren op verstoringen en deze verstoringen kwantificeren voor toekomstig gebruikt. Anders verwoord: we maken de data schoon zodat we deze voor de Forecast kunnen gebruiken zonder dat we te maken hebben met eventuele dubbeltellingen of een onjuist aanbod dat veroorzaakt is door bijvoorbeeld feestdagen en storingen.
Stap 2:
In deze stap onderzoeken we de aanwezigheid van trends en seizoenseffecten en doen we, indien er sprake is van onafhankelijke variabelen (bijvoorbeeld verzonden catalogi), regressieanalyses om deze in een later stadium weer toe te kunnen voegen aan de Forecast.
Stap 3:
In deze stap maken wij verschillende berekeningen qua voorspellingen, of met andere woorden: we proberen verschillende Forecastmethodieken uit om zo de meest accurate te kiezen. Hoe? De kwaliteit van een Forecast kun je testen op het verleden. Met andere woorden: hoe goed was deze Forecastmethode geweest als deze was gebruikt op het recente verleden? Dit doen we met behulp van de M.A.P.E. (Mean Absolute Percentage Error).
Stap 4:
In deze laatste stap voegen we de verwachte verstoringen toe. Denk bijvoorbeeld aan marketingcampagnes, briefverzendingen, feestdagen en vakanties. Tevens maken we de verwachte bandbreedte inzichtelijk.
De workshop wordt verzorgd door één van onze ervaren WFM consultants die veel ervaring opgedaan heeft met het geven van WFM-trainingen.
Wanneer je je inschrijft voor de opleiding zullen we contact met je opnemen voor een persoonlijk intakegesprek. Hierin bespreken we jouw verwachting van de opleiding, het aanvangsniveau waarvan wordt uitgegaan en de verwachte studiebelasting per week. Na deze afstemming zullen we de inschrijving schriftelijk bevestigen en je opnemen op de deelnemerslijst. Je ontvangt ongeveer 4 weken voorafgaand aan de eerste lesdag de deelnemersinformatie. Hierin vind je alle praktische informatie over de lesdagen, voorbereiding, studiemateriaal, examens & herkansingen.
We hanteren een bedenktermijn van 14 dagen voor open inschrijvingen. Terugbetalingen van inschrijfgeld worden gedaan binnen termijnen die zijn vastgesteld bij inschrijving. We gaan er niet van uit, maar mocht er een klacht ontstaan over de opleiding, worden deze zoveel mogelijk tussen cursist en opleidingscoördinator opgepakt. Wanneer dit niet mogelijk is of niet naar wens gebeurt, kan onze klachtenprocedure worden geraadpleegd.
Spril
Microfoonstraat 5
1322 BN Almere [route]
Spril
Microfoonstraat 5
1322 BN Almere
Copyright © 2024 Spril - Made by TRGR